4 Şubat 2007 Pazar

fiesta mexicana, senioras..

Cumartesi günü Charmy ile beraber (aşağıdaki fotoğraflardaki Hindistanlı kız) "Regency Square" adındaki alışveriş merkezine -mall- gittik. Market dışında mağaza görmek güzeldi:) Burada spor kıyafetler alacaksanız seçeneğiniz fazla, ama klasik ya da nispeten klasik kıyafet alacaksanız -ki benim şu anki kıyafetlerim biraz bu gruba giriyor) en azından kendi adıma konuşuyorum, fazla bir seçenek yok. Parisian adında Nişantaşı mağazalarıvari bir mağaza var mallda. Bizim Kanyon'daki mağazaların fiyatları gibi fiyatları, ama kıyafetleri görseniz, bedava olsa ben almam! tamam, bazılarını bedava olsa alırım:P Ama çoğu çok rüküş gerçekten..Bu Amerikalılar normal zamanda kıyafete para harcamadıkları gibi, harcadıklarında da rüküş geziyorlar galiba..

Ayrıca burada farklı mutfakları da keşfediyorum..Mallda Fiesta Mexicana adında bir restorantta akşam yemeğimizi yedik (saat 6 buçuk falandı galiba). Menusunden balıklı neler var diye araştırdım her zamanki gibi:) Geçen gün burada Faslı Mounia adında müslüman bir arkadaş var. Onunla helal neler var diye konuşuyorduk, bana balık dışında "shrimp"in de helal olduğunu söyledi. Bunu söylediğinde bu kelimenin ne anlama geldiğini bilmiyordum itiraf etmek gerekirse:P Ama menüde shrimp'i görünce bir deneyim dedim. Chimichanga diyorlar meksikalılar, bildiğimiz dürüm. Yanında mexican rice dedikleri sebzeli pirinç pilavı ve fasülye püresi ile birlikte servis yapıyorlar. Tatları fena değildi, ama shrimpi pek sevdiğimi söyleyemem:/ Charmy de Buritos dedikleri fasülye püreli dürüm ve quasidillas yani peynirli dürüm aldı.

Bizim Türk mutfağı gibi yok hakkaten..neyse, odama dönünce şu shrimp ne naneymiş, bir bakayım dedim:/ bildiğimiz karidesmiş yahu!!:( mezhepler bazında araştırınca da diğer üç mezhep helal kılsa da hanefi mezhebine göre helal sayılmadığını öğrendim:( her ne kadar ben onu arkadaşın tavsiyesi üzerine helal olduğunu düşünerek yemiş olsam da, yine de kötü oldum. Hoş, mezhepler nezdinde hükmü konusunda bir kesinlik yok ama yine de bu konuyu bilsem yemezdim. Zaten helal olsa bile bir daha yemem, çünkü internette şu hayvan acaba neye benziyor diye bir bakayım dedim, keşke bakmaz olaydım yahu:( :D karşıma çıka çıka bir deniz böcüğü çıktı:///// :( Eğer dürümün içinde olmasaydı biraz zor yermişim yani..İnsanlar da ayıla bayıla yiyorlar, ne iş anlamadım, tamam, tadı korkunç değildi belki, ama kesinlikle muhteşem de değildi.

Demek ki ne yapacakmışım, bundan sonra yanımda sözlükle dolaşacakmışım:D Yanlış bir şey yaptıysam da inş ameller niyetlere göredir düsturu kurtarıcım olur, ve Allahım sen boğazımızdan haram lokma geçirme...elveda shrimp..seni deniz böcüğü..:)

Hiç yorum yok:

*Secimler hep vardi.Her sey kaderde yazili olsa da -maktub-, oraya sen secimini yaptiktan sonra yazildi. Ve simdi sira sende, sadece soyle bana: YaZi mi yoksa TuRa mi?