11 Şubat 2007 Pazar

anne ben hintçe konuşuyorum:)

Burada farklı milliyetlerden kişilerle tanıştıkça yabancı dil dağarcığımız da karşılıklı olarak gelişiyor. İlk dersimiz Hintçe:)

Dün akşam Charmy ile beraber akşam yemeğimizi yedik. Mutfağı kullanamadığımız için okula yakın Ricatoni's adındaki italyon restorantından ravioli ve sarımsaklı ekmek almıştık. Ayrıca Charmy Hint pilavını da menumuze ekledi. Hint pilavı, Mexican pilavının aynısı, sebzeli, baharatlı pirinç pilavı. Tadı da gayet güzel.
Yemek yerken, birbirimize kendi dilimizde bazı cümle ve kelimelerin nasıl söylendiğini öğretiyorduk. Tabi bu tür konularda önceliği her zaman 'sizin dilinizde seni seviyorum nasıl deniiirr?' sorusu alır ya hep, burda da öyle oldu:) Charmy'ye nişanlısına demesi için:P seni seviyorum demeyi öğrettim. O kadar eğlenceliydi ki:D aradan birkaç dakika geçince soruyorum, neymiş Türkçesi diye. Tüm harfler doğru ama yerleri karışık söylüyor, gül gül öldüm:) sine sivoyerum, sevi sineroyum :D:D ama sonunda öğrendi. Bu arada ben de Hintçesini öğrendim. Burada hiçbir Hintliye kesinlikle söylemeyi düşünmemekle beraber:)'Me dumsi pier kati hu' diyorlarmış. Dedim ben bunu kampüsteyken kendi kendime tekrar etmeyim, malum sevgililer günü de yaklaşıyor, mazAllah biri üstüne alınır falan:) hiç almayım. Ne olur ne olmaz diye seni sevmiyorum nasıl deniri de öğrendim:) 'me dumsi pier nehiy kati hu'

Diğer öğrendiğim kelimeler:
Ha -Evet
Na -Hayır
Namasti -Merhaba
Tata -Güle Güle
Şükrati -Teşekkürler

Şimdilik bu kadar..
Bir başka dil dersinde görüşmek üzere, hepinize tata:D

Hiç yorum yok:

*Secimler hep vardi.Her sey kaderde yazili olsa da -maktub-, oraya sen secimini yaptiktan sonra yazildi. Ve simdi sira sende, sadece soyle bana: YaZi mi yoksa TuRa mi?