21 Şubat 2007 Çarşamba

Amerika'da Sema..

Bugun usengec Vildanciginizin:) yazmayi bugune erteledigi gecen hafta ile ilgili haberlerim var size:D..

Gecen Persembe gunu Subatin 15'inde buraya 1 saat mesafedeki Huntsville sehrinde bir Sema Gosterisi vardi. Amerikadaki Turklerin olusturdugu 'Peace Valley Foundation' (Baris Vadisi Dernegi) adli bir dernegin organizasyonunda gerceklesen bir performansti. Bu performanstan zaten Amerikaya gelisimin ilk gunu haberim olmustu. Beni Huntsville Havaalanindan alip, o gece evlerinde misafir eden Satilmis Beyler haber vermisti, kendisi de zaten birebir organizasyonun icinde bulunuyor. Bu nedenle gecen Persembe okuldan cogu Turklerden olusan bir grupla Huntsville'e gittik.

Guzel bir performansti, ama daha iyi olabilirdi. Turkiye'de Altunizade Kultur Merkezinde daha guzellerini izlemistim. Ney sesi bazen cok boguk geliyordu, bir de Mevleviler donerken birkac defa muzik gidip geldi, benim de yuregim agzima geldi tabii. Muzik tamamen giderse facia olur diye dusunmekten semaya odaklanamadim anlayacaginiz. Ama muhtemelen ney sesine ve bu tur bir gosteriye asina olmayan yabanci izleyiciler icin bu problemler cok farkedilmemistir (umarim). Ama yabanci bir kulturde kendi kulturune ait bir dokunun icinde olmak yine de guzeldi:)

Gosteriye gidenler arasinda Turklerin disinda Mounia adinda Fasli arkadasim da vardi. Mounia burada ingiliz edebiyati ogrencisi:) ayrica kendisi bana, burada benim icin hazine hukmunde olan helal tavuk bulyon temin eden kisi ayni zamanda:) onceden, Turkiye'deyken bir corbaya ya da pilava bir bulyon atardim, simdi elimde sadece iki tane var diye, yarim yarim kullaniyorum :D ama corbalarim ve pilavlarim eski tadina kavustu, simdi yigidi oldurun hakkini yemeyin:P

"Whirling Dervishes' (Donen Dervisler) Performans cikisi

Bir de adettendir ya grup olarak da bir fotografimiz var, onu da ekleyecegim, ama once kirmizi gozleri duzeltmem gerekiyor:P Fotograf makinesinin bu ozelliginden kurtulamadim henuz. Omusumun sinir oldugu kadar var yani:D (bilmeyenler icin soyleyim, omusum beni en kucuk kardesim, nami diger OmerFaruk'umuz:) Bu arada ablalari Omusum bu sene OKS'ye girecek ins, dualarinizda yer verirseniz sevinirim.) -Ablalari derken umarim pot kirmadim, dur bakayim, bu sitemi sadece bayanlar biliyor zannedersem:P blogumun rengini mor yapsam iyi olacak:D-

Hiç yorum yok:

*Secimler hep vardi.Her sey kaderde yazili olsa da -maktub-, oraya sen secimini yaptiktan sonra yazildi. Ve simdi sira sende, sadece soyle bana: YaZi mi yoksa TuRa mi?