13 Ekim 2007 Cumartesi

Alabama'da Ramazan baska olur..

Bugun bayramin birinci gunuydu..aslinda ben bayrami cuma gununden kutlamaya basladim..malum bayramin baslangicina dair bazi farkliliklar oluyor Arap ulkelerinde. Burada da Suudi Arabistan'a tabi olundugu icin (zannedersem:P) bayramin ilk gunu bugun kutlandi.

Ailemden uzakta ilk bayramim oldugu icin, cok buruk gececegini dusunuyordum..Her ne kadar evde olabilmeyi, sabah annemin bizi "bugun bayram, hadi' diyerek erkenden kaldirmasini, hepberaber balkonda yaptigimiz mukellef kahvaltiyi, ustumuzu giyinip, yas sirasina gore siraya girip:P anne-babamin elini opmemizi (ve harcliklarimizi almayi:P-naparsiniz bayram yasa bakmiyor-neyse ki:P), sayilari her gecen gun ne kadar azalsa da, kapiya gelen cocuklara seker vermeyi, akraba ziyaretlerini ve daha bircok seyi..cok arasam da, yine de Allahima sukur, bugun cumbur cemaat bir bayram gunu gecirdim:)

Bayramin ilk gunu serefine 25 kadar arkadasi yurda davet edip, yemek verdik..Her zamanki gibi Arap, Hint ve Turk mutfagindan yemeklerimiz vardi monumuzde..Turk yemeklerini Ezgi ile beraber yaptik..Ben salata kismini aldim: patlican salatasi, pembe salata (mor lahana salatasi), yogurtlu havuc salatasi, garniturlu makarna salatasi, patates salatasi..:)..baska bir salata cesidi kalmadi galiba:P Ezgi'ninkiler daha bir super, buyrun bakin: kisir, patatesli pogaca, muzlu kek..pogaca superdi..annecimin pogacalarini hatirladim:)) ezgi, dun de zaten kahvaltiya cagirmisti beni, patatesli borek yapmisti!!unlem isareti koyuyorum, cunku benim bulundugum sehirde borek yapmanin imkani yok, cunku yufka yok:( Ezgi, Turkiye'den kurutulmus yufka getirmis..onunla yapmisti:))dun bir kez daha farkettim, boregi baya ozluyorum..zaten bi borek, bi kofte, bir de sarma:)) en acilinden olanlar...:D






Ezgi & Bendeniz -----------------------Burcin, Ezgi, ben & Hazar

Hiç yorum yok:

*Secimler hep vardi.Her sey kaderde yazili olsa da -maktub-, oraya sen secimini yaptiktan sonra yazildi. Ve simdi sira sende, sadece soyle bana: YaZi mi yoksa TuRa mi?