24 Ocak 2007 Çarşamba

biraz durum değerlendirmesi..

Son yazımı yazdıktan sonra şöyle bir sayfama göz attım da; eğer bloğum tez konusu olarak işlenecek olsa (hayalgücünüzü sınırlamayın:)bakın bana:P)herhalde tezin anafikrini belirlemede hiç de zorlanmazdı öğrenciler.."Seçimler" :) yazılarım, düşüncelerim, nasıl denk geldiyse okuduğum kitaplar, hatta bloğumun başlığı..hepsinde bu konu yok mu? Niye bu kadar takıldığımı da sorabilirsiniz, aslında psikolojide bu tür bir 'saplantıya' (!) bir ad verdiklerini zannetmiyorum, ama bunu saplantıdan öte biraz fazla farkındalık olarak tanımlamak daha doğru olur herhalde. (ya da bu, saplantılı bir insan olduğum yanlış varsayımından daha sevimli geliyor da olabilir:)

Herkes hayatında sürekli kararlar alır, seçimler yapar. İşinizi, eşinizi seçmekten tutun, kıyafet seçimine kadar..Ve hiç şüphe yok ki, hepimiz özgür irademizle seçimlerimizi yapıyoruz, yani kaderimizi kendimiz çiziyoruz, tıpkı bir yazar ya da ressam gibi. Yalnız arada büyük bir fark var: bir yazar kitabını nasıl sonlandıracağını az çok bilir, ya da bir ressam sonuçta nasıl bir resim çıkacağı ihtimalini. Peki ya biz? Biz, özgür iradesini kullanarak seçimlerimizi yapan biz insanlar? İşte durum burada biraz farklı. Seçimi biz yapıyoruz, ama seçimimizin bize neler getireceğini bilemiyoruz. Zaten öyle olsa, bunun adına da 'seçim' denmezdi herhalde, sonucunu bildiğin bir konuda seçim yapmazsın ne de olsa, sadece bildiğini uygularsın. Ama hayatın, "gerçek" hayatın da sırrı burada aslında..Neden bu hayatta olduğumuzun, sonra ne olacağının..

Madem seçimlerimizi biz yapıyoruz, ve madem sonucunu bilmiyoruz, o zaman doğru seçimi yaptığımızı nasıl bileceğiz? İşte soru bu..Cevabı da aslında çok basit: zamanı gelmeden bunu bilemeyiz. Kader ve kaza...Peki kaderi değiştirmek mümkün mü? Evet, bunun sihirli bir formülü var: dilimizde, kalbimizde, yüreğimizde taşıdığımız, taşımamız gereken bir formül: "dua"

Belki de seçimlerden farkında olmadan dahi bu kadar bahsetmemin nedeni, biraz da yaşamakta olduğum, ve herkesin kendi yaşamlarında geçtiği ya da geçeceği, yaşamımın şu anki evresidir. Birçok değişikliklerinin olmasının muhtemel olduğu ve dahası bu olası değişikliklerin tamamen benim seçimlerimle şekilleneceği dönem. İşte bu yüzden de o sihirli formüle en çok ihtiyacım olan dönemlerden biri olduğunu düşünüyorum.

:) Ve bu yüzden bir kere daha şükrediyorum. Bana seçimlerimin hayırlı sonuçlar getirmesi için dua eden, benim için çok değerli olan ailem, yakınlarım, dostlarım, çok kıymet verdiğim tüm sevdiklerim için...

not: yukarda üç nokta koyduğuma bakmayın. Bu konuya bloğumda tek nokta koyuyorum (galiba:P)

Hiç yorum yok:

*Secimler hep vardi.Her sey kaderde yazili olsa da -maktub-, oraya sen secimini yaptiktan sonra yazildi. Ve simdi sira sende, sadece soyle bana: YaZi mi yoksa TuRa mi?