9 Nisan 2007 Pazartesi

film tavsiyesi: mothman prophecies..

Cuma aksami Richard Gere'in basrolunu oynadigi 'Mothman Prophecies' adli gerilim filmini seyrettik arkadaslarla. (reyhancim, bu arkadaslarin kimler oldugunu soylemeyecegim:) su yabanci yollar-kollar konusu;p sen anladin kanimca:D) Film, 2002 yapimi Mark Pellington imzali bir film..John A.Keel'in ayni adli romanindan sinemaya uyarlanmis. Turkiye'de de 2002 yilinda yanlis biliyor olabilmekle beraber zannedersem 'Gecenin Nefesi' tercumesiyle sinemalara gelmis. (Mothman prophecies aslen "Pervaneadam Kehanetleri" anlamina geliyor. Moth ayni zamanda guve anlamina da gelmekte, ama filmde gorgu taniklarinin cizdikleri resimlere bakacak olursak, bunlarin pervane hayvanini temsil ettigini goreceksiniz.)

Filmin kabini ilk elime aldigimda filmin adini-icerigini okuyup, basrolunde de Richard Gere'i gordugumde, "Allah Allah, bu romantik, grantuvalet abimizin gerilim filminde isi ne olsa gerek?" diye dusunmeden edememistim. Bu yuzden filmin acikcasi 'soft thrill' bir diger ifadeyle 'light gerilim' olacagini tahmin etmistim. -bu arada bu terimler bana ait, bilmiyorum baskalari benden once kullandi mi ama, sofistike duruyor degil mi? Ah su sofistikeyi alli pullu terminoloji kullanmakta sanan zihniyet! bu terimleri size ithaf ediyorum:D-

neyse kendimle konusmayi birakip, bu postu yazma amacima doneyim:) Filmi acikcasi cok begendim, iki acidan: birincisi film gerilim filminin hakkini veriyor, normalde korku ve gerilim filmi seyrederken birilerinin arkasina saklanarak, her an gozlerimi kapamaya hazir bir sekilde izlemem, bilenler bilir. Ama bu film sadece muzikleriyle bile gerilmenizi saglayabiliyor. Ustelik kan, bicak, katil kombinasyonuna hic girmeden. Bu acidan film vaadettigini buyuk oranda veriyor diyebilirim.

Ikincisi, filmde Ingrid Cold adindaki mahiyeti belirsiz biri/ bir sey tarafindan gelecekteki felaketleri calan bir telefon, gorulen bir halusinasyon ya da ruyalarinda onceden haber alan insanlarin yasadiklari anlatiliyor. Standard gerilim filmlerinde hep bu telefonun diger ucundaki gizemli ses merak edilir, ve filmin basrol oyuncusu da hep bu sesi bulmaya, ve mumkunse bu kisi ya da 'sey'in "kuyruk acisini" dindirmeye cabalar durur ya..bu filmde yonetmen buyuk bir basariyla bu klise beklentiye sahip klise filmseverleri sasirtma yoluna gidiyor..Filmin sonunda bu Ingrid Cold'un kim oldugunu ya da derdinin ne oldugunu ogrenmiyorsunuz, ya da bir laneti sona erdirmiyorsunuz. Ama cok daha anlamli bir sey ogreniyorsunuz:) Filmi onceden izlemis olanlar bilir, izlemeyenler icin de filmin gerilimini bozmamak icin benden bu kadar tuyo:)

seyredecekler olursa simdiden iyi seyirler..

Not: biz bu filmi Cuma geceyarisi yurdun o saatlerde in-cinin top oynadigi calisma salonunda, karanlikta seyrettik. Bu faktorler de beni etkilemis olabilir tabii...ben in-cin mi dedim:////

:P

Hiç yorum yok:

*Secimler hep vardi.Her sey kaderde yazili olsa da -maktub-, oraya sen secimini yaptiktan sonra yazildi. Ve simdi sira sende, sadece soyle bana: YaZi mi yoksa TuRa mi?