26 Haziran 2007 Salı

bir dilek tut...

8 ya da 9 yaşimda olmalıyım..Ailecek Çanakkale'ye gitmiştik. O geziye dair çok net üç şey kalmış aklımda: AliOsman'ı açıkhava muzesinde geçici bir süre kaybedişimiz, istediğimiz 3 top dondurmanın bize 6 top edasında gelmesi (Çanakkale'de dondurma siparişi verirken x/2 oranını kullanın:P) ve..yıpyıldızlı bir gece..o geceden sonra gokyuzunu bir daha o kadar yıldızla kaplı gordugumu hatırlamıyorum..o an dun gece gibi gozumde şimdi: yeniden kucuk bir kızım. arabadan iniyoruz. muhtemelen babamın bir arkadası refakat ediyor bize. başımı birden gokyuzune çeviriyorum. bembeyaz..gecenin karanlığı yıldızların parıltısında erimiş gitmiş..o kadar çok yıldız var ki sanki bir yıldız daha "hey, bana da yer açin" dese, ona "burası doldu, kendine başka bir gokyuzu bul" deyiverecekler..Çok buyuluydu..başı gokyuzune doksan derece donmuş kucuk kız için unutulmayacak bir gece olacaktı..Her yıldızlı gecelerden soz açıldıgında "biliyor musunuz, bir keresinde biz Çanakkale'deyken..." ile başlayan cumleler kuracaktı artık. Boyle bir geceye şahit olduğu için mutluydu kucuk kız. Sonra..

Sonra olabilecek en muhteşem şey oldu: kucuk kız tum dikkatiyle gokyuzune bakarken hooppp bir yıldız kaydı..daha iyi bir zamanlama olamazdı. tıpkı mutlu sonla biten masallardaki gibi..."Hey gordunuz mu?" diye bağırabildi heyecanla neden sonra. Ondan başka goren de olmamıştı kayıp giden yıldızı..çok ozel hissediyordu kucuk kiz kendini..sadece bir kişinin şahit olduğu sihirli bir an yaşamış gibiydi. Sanki birilerine olan biteni anlatsa, ona inanmayacaklardı..Çocukluğuna gulup, "oyle seyler sadece masallarda olur kucuk kız" diyeceklerdi. Ne yapılması gerektiğini biliyordu, hemen bir dilek tutuverdi.

:) ne dilek tuttuğumu hatırlamıyorum:) gerçekten..ama o geceyi, o anı tamamıyle hatırlıyorum. olağanustu bir şey olmadığını da biliyorum. Birçogunuz belki de birçok kere yıldız kaymasına tanıklık etmişsinizdir. Ama o anda, o kucuk kız için olaganustu bir olay yaşanmıştı. :) Şimdi bile hala o gecenin farklı bir gece olduğuna inanıyorum..O ana tanıklık ettiğim için de içimden sessiz ama şımarıkça gulumsemekten kendimi alamıyorum:P Ve, evet, yıldızlı gecelerden soz acıldıgında, hemen başlıyorum: Biliyor musunuz, bir keresinde biz Çanakkale'deyken...

Hiç yorum yok:

*Secimler hep vardi.Her sey kaderde yazili olsa da -maktub-, oraya sen secimini yaptiktan sonra yazildi. Ve simdi sira sende, sadece soyle bana: YaZi mi yoksa TuRa mi?